Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Amanda Lundqvist - 2 mars 2015 19:40

Denna gång på svenska.

I lördags regnade det hela dagen, då passa vi på att åka till ett stort shopping center Dolfin mall, ca 30 min från campuset.

Och faktiskt det är första gången jag ser så mycket människor på en sån liten yta, haha man gick in i folk efter varje steg man tog. Fast att det var ett stort center.

Det bästa med Usa är att varje butik har rea med minst 30-50% på typ halva sortiment. Underbart:-) :-)
Många säger att det är så dyrt, nja inte så, billigare iallafall än Sverige.

Jag köpte, jeans, en jacka, leggins, byxdress, tröjor.
Så nöjd.

När vi skulle åka hem så boka vi en såkallad uber, billigare än en taxi. Vi var 6 st och så kom det en liten bil, så tre tog den. Jag och två andra beställde än ny, fick vänta 45 min. Men då hämta han upp fel tjejer så vi beställde än till och vänta 20 min.
Kom till campuset halv sju, vi börja vänta kl 4 haha, jag var så hungrig.

Söndag ingen skola. Inga moln på himlen. Paradiset.
Fast poolen var stängde för rengöring,
det blev stranden.
Det värsta är allt sand som fasnar efter tagit på sol kräm. Haha
Det bästa man hör vågorna.

Låg ca 3h timmar, kände av lite bränna så gick in. Jag var så jävla röd på armar, mage, bena. Smörjde in mig med bästa after sun. Låg i sängen ca 1 1/2 h typ sov, frös, svettades. Måd skit.
Drack mycket vatten. Smörjde mig lite då då med after sun.
Tog en sväng till Lincon road, orkade inte prova kläder, köpte en bok.
Titta på film, somna. Haha

Idag är den snygga röda brännan mycket mycket bättre, trodde det skulle skit ont, men nej det börjar bli brunt.
Mitt motto: lite röd för att bli brun.

Idag tar jag det lugnt, plugga lite i rummet och inte mycket sol. Ska gå ut och läsa lite i s kuggan senare.

Hej då.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hey you who read this! My name is Amanda Lundqvist and I am 19 years old from Sweden. Traveling and training is something I live for. On this blog you will follow my trips around the world and some training I do! I hope you enjoy to read about it.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards